val?

Det känns ibland att vissa val man väljer i livet kommer kommer spela stor roll längre fram.
En väldigt stor del av mig vill nu sluta med Fysik B eftersom det inte kommer ge mig någonting. Jag känner att jag inte har någon nytta av det och varför ska jag, som egentligen inte gillar fysik, sitta på lektioner fram till studenten som ett jävla frågetecken och inte fatta ett skit? Är det inte bättre då att må bra resten av gymnasietiden och läsa ämnen som man faktiskt kan få bra betyg ioch som man tycker är roliga (eller intressanta i alla fall)?

Det enda som är jobbigt är att om jag slutar kursen och sedan ångrar mig. Vad ska jag göra då? Då kommer ju framtiden skita sig.

Det känns som att hur jag än gör så kommer jag ångra mig, men just nu så sätter jag faktiskt min hälsa och lycka framför kunskap. Jag vill må bra resten av tiden på Thorildsplan även om det betyder att jag inte får behörighet in till civilingenjörs linjen.

Jag lever i nuet. Jag lever i nuet och vill göra så att jag mår bra nu. Om jag kommer på om tre år att jag vill bli civilingenjör och behöver Fysik B...synd för mig.
Jag lever i nuet. Punkt.

- A

Kommentarer
Postat av: eve den blonda

Mycket bra talat (skrivet) min käraste!



Fysik B är bajs. Och bajs har vi tillräckligt med...och sen var det ju bara civilingenjörsgrejs som man behövde läsa fysik. KTH är ju näääaajs. eller inte. Kanske bajs...



Försökte rimma. Det gick inte så bra. Men du vet vad jag sa tidigare. Kort sagt: Du har tagit helt rätt beslut. Det viktigaste är att man mår bra! <3

2009-02-12 @ 22:07:13
URL: http://snucki.blogg.se/
Postat av: annelie

kärlek till dig..du är underbar<3

2009-02-13 @ 09:39:08
URL: http://charmfulslave.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0