söndagssol?

Sol, sol, sol.
Det är en sak som jag blir lycklig av i alla fall.
Idag har det fanimig varit klarblå himmel och massa sol!
Underbart är bara förnamnet! Hoppas våren kommer snart.....

Min vecka har som sagt spenderats i Åre tillsammans med Carro och Johanna.
Jag och J kom dit med tåget på lördag morgon och åkte skidor hela dagen. Sen sov vi halva söndagen och kom inte ut i backen försen sent på förmiddagen. På kvällen åkte vi ner till byn och handalde och sen kom Carro och hennes pappa skjutsade upp oss till lägenheten igen.
Alla dagarna spenderades i backen och som tur var så var vi alla tre väldigt jämlika i vår åkning. Man behövde inte vänta på att någon var kvar uppe i backen så det var ganska tur att vi åkte likadant. Lunch hade vi med oss i ryggsäck, oftast soppa och mackor som vi åt i någon värmestuga någonstans. En dag var det strålande sol och då var det upp på skutan som gällde. Att stå däruppe med solen i ögonen är underbart kan jag lova! På baksidan av skutan, Tväråvalvet, finns mina favoritbackar. När det är sol är det så vackert där. Men vi åkte där en dag när det var dimma och då var det bara läskigt. Man såg typ fem meter framför sig och det kändes som man plogade hela vägen ner.
En kväll blev vi bjudna på middag hemma hos familjen som Carro egentligen skulle bott hos. De bodde i ett jätte fint hus med galet stora fönster (de bodde där parmanent). Vi var många som skulle äta middag, 18 st blev vi nog, så det blev mycket tacos :D. Det var gott!

Veckan började ganska långsamt men sista halvan bara försvann...det gick jätte snabbt.

Så nu sitter jag hemma i Bromma igen och förbereder mig för fem jobbiga veckor i skolan innan det blir lov igen. Som tur är har jag sovmorgon imorn :D

Idag kom min pappa och lillebror hem från USA och Sofia. De hade haft det galet bra och sett alla från Niagarafallet, Monteral, Ottawa, varit på ett stort vattenland m.m. Varit med om massor. De hade med sig Orreo's därifårn och massa godis :D. Även en Quicksilver tröja till mig och massa skvaller tidningar :D.

Nej, nu ska jag tillbaka till mitt viktiga Tv tittande ;)

Puss på er
 - A

Kommentarer
Postat av: eve den bruna

ränka med mig nästa gång ;)

PUSSS

2009-03-01 @ 21:27:20
Postat av: annelie

alla dar i veckan :D

2009-03-02 @ 08:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0